Oplossingen bij installatievragen
Wanneer Yindo niet naar behoren functioneert, is dat vaak te herleiden tot een probleem in de Silverlight-configuratie. Op deze pagina worden enkele zaken toegelicht en worden voor problemen mogelijke oplossingen aangedragen.
In de Yindo-pagina’s staat dat Silverlight geïnstalleerd moet worden
Silverlight is een gratis browseruitbreiding van Microsoft die u probleemloos kunt installeren. Maar let op: Silverlight werkt alleen op Windows XP, Windows Vista en Windows 7, alsmede op recente versies van Mac OS X.
U kunt Silverlight installeren door op de blauwe knop te klikken die wordt getoond. Desgewenst kunt u Silverlight ook handmatig downloaden en installeren via
http://www.silverlight.net/
Silverlight werkt
niet op Linux, Android of de iPad; apparaten met deze besturingssystemen kunnen gebruikmaken van de mobiele versie van Yindo:
http://m.yindo.nl/. Als u met uw iPad of Android-tablet naar Yindo surft, wordt u automatisch naar de mobiele versie doorgestuurd. Gebruikt u Linux op een desktop- of laptopcomputer, gebruik dan de koppeling naar
http://m.yindo.nl/. De mobiele versie van Yindo is geoptimaliseerd voor de browsers Safari en Chrome.
Ik gebruik geen Internet Explorer
Dat is geen probleem; ook FireFox, Safari en Chrome worden ondersteund, alhoewel er in die browsers kleine visuele ‘eigenaardigheden’ kunnen optreden. De achtergrond is in deze browsers niet transparant, soms verschijnen de covers van boeken niet.
Optimale werking ervaart u met Internet Explorer 8 of 9 en eventueel met Internet Explorer 7. Internet Explorer 6 is in de praktijk niet bruikbaar.
Ik heb Silverlight geïnstalleerd, maar ik zie alleen een hangend tellertje
Silverlight werkt
niet in de volgende gevallen:
- Bij het gebruik van InPrivate-navigatie.
- Bij een verhoogd ingesteld beveiligingsniveau in de browser.
- Bij een verhoogde privacy-instelling in de browser.
Controleer via
Extra,
Internetopties of de standaardinstellingen zijn geselecteerd. Dit zijn
Normaal-hoog op het tabblad
Beveiliging en
Normaal op het tabblad
Privacy. Bij hogere instellingen werkt Silverlight – en daarmee Yindo – niet naar behoren.
Dit komt omdat Yindo uw navigatiehistorie bijhoudt in de
lokale toepassingsopslag. U kunt dan desgewenst snel terugkeren naar een vorige selectie of een vorig zoekresultaat. Bij de verhoogde privacy-instellingen wordt dit door de browser niet toegestaan.
Yindo werkte wel, maar nu niet meer
Het kan voorkomen dat de lokale toepassingsopslag van Yindo beschadigd is geraakt. U kunt deze dan verwijderen, zonder dat dit van invloed is op uw boekenplankje of Yindo-saldo. Ga als volgt te werk:
- Klik met de rechtermuisknop op een niet-werkend Yindo-Silverlight-item en kies Silverlight in het lokale menu.
- Selecteer het tabblad Toepassingsopslag
- Klik op de Yindo-vermelding en klik op Verwijderen
- Bevestig het verwijderen van de opslag
Nadat u deze stappen hebt uitgevoerd, is het raadzaam de browser af te sluiten en dan Yindo opnieuw te openen. Alles zou dan weer naar behoren moeten werken.
Silverlight opnieuw installeren
In uitzonderlijke gevallen kan het nodig zijn Silverlight opnieuw te installeren. Gebruik het Configuratiescherm om Silverlight te verwijderen (via het onderdeel Programma’s). Surf vervolgens naar Yindo en installeer Silverlight opnieuw. Na installatie kan het nodig zijn om de webpagina opnieuw te laden door op Ctrl F5 te drukken.
Ik heb een andere vraag
Mocht het antwoord op uw vraag hier niet bijstaan, kijk dan ook in de
Yindo-FAQ. Mocht u hier het antwoord ook niet vinden, dan kunt u altijd
contact opnemen. We streven er naar alle vragen binnen 1-2 werkdagen te beantwoorden. Vaak hebt u dezelfde dag nog een reactie op uw vraag.
Bedankt voor het gebruik van Yindo!