Slechts 20% van alle bedrijven is in staat vijf jaar achter elkaar winstgevend te groeien. Dat kan veel beter! Moeten we wel (verder) willen groeien? In welke richting kunnen we het best groeien? Hoe gaan we dat realiseren? En hoe leiden we de veranderingen die daardoor ontstaan in goede banen? Wie binnen organisaties te maken heeft met groei en verandering, komt dit soort essentiële vragen tegen. Vragen waar niet direct een pasklaar antwoord op bestaat. De GroeiSpiraal is daarom ook geen standaard boek. Het combineert de beste inzichten uit theorie en praktijk in een compleet en handzaam model: de GroeiSpiraal. Een model dat je stap voor stap kunt doorlopen, of waar je een of meerdere stappen uit kunt selecteren – net wat op dat moment voor jouw organisatie relevant is. Zo biedt De GroeiSpiraal steeds opnieuw concrete handvatten om tot 4x sneller én winstgevender te groeien. Voor ieder¬een met een serieuze groeiambitie!
De GroeiSpiraal is drie keer anders
1. De GroeiSpiraal biedt een compleet en handzaam overzicht van de stappen die je moet zetten om tot 4x sneller te groeien.
2. De GroeiSpiraal biedt nieuwe inzichten die duidelijk maken waar¬om sommige dingen bij groei en verandering werken en andere niet.
3. De GroeiSpiraal biedt praktische instrumenten die doen wat werkt zodat je het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden.
Bijzonder ontwerp
Om in te spelen op het nieuwe ‘zappende’ leesgedrag heeft de GroeiSpiraal een bijzonder format. Het is een boek op A4-formaat waarbij alle pagina’s zijn opgebouwd in een A3-lay-out. Aan elke pagina zijn illustraties toegevoegd die het de lezer makkelijker maakt om de informatie sneller te begrijpen en makkelijker vast te houden. De bijzondere opzet geeft de lezer een tabloid-achtig gevoel.
Jack Korsten is oprichter en eigenaar van adviespraktijk GroeiPartner. Hij begeleidt ondernemers en ondernemende managers bij de groei van hun organisatie. Eerder realiseerde hij substantiële groei voor grote namen als L’Oréal, het Wereld Natuur Fonds en Endemol, maar ook voor vele organisaties in het midden- en kleinbedrijf.