U hebt geen uitgaven op uw boekenplankje of u bent niet ingelogd.
Kookboek Sociale Innovatie
Medium :
Boek
Omvang :
239 pagina’s
Publicatiedatum :
22 oktober 2008
In Yindo sinds :
28 maart 2012
Omschrijving
Droomt u af en toe ook niet van een organisatie die tegelijkertijd soepel lopende processen heeft, innovatief is en zeer tevreden medewerkers en klanten heeft? Het traditionele hiërarchische organisatiemodel blijkt in de huidige omgeving van snelle veranderingen, mondiale concurrentie en mondige medewerkers steeds minder goed in staat om dit te bereiken. We moeten dus gaan denken vanuit een ander perspectief. Een groeiend aantal wetenschappers, visionairs en organisaties denkt dat een belangrijk deel van het antwoord ligt in het omarmen van organisatieprincipes waarbij medewerkers samenwerken in horizontale netwerkstructuren in plaats van schakeltjes te vormen in de bekende verticale ‘chain of command’. Deze vernieuwende vormen van organiseren en samenwerken staan in Nederland bekend onder het begrip ‘sociale innovatie’.
Het Kookboek Sociale Innovatie biedt u een helder overzicht van de huidige ontwikkelingen op dit gebied. In het boek treft u prikkelende visies en kunt u een kijkje in de keuken nemen bij ruim twintig organisaties die de eerste stappen reeds hebben gezet. De diversiteit aan thema’s en organisaties toont aan hoe breed toepasbaar sociale innovatie is en welke toegevoegde waarde het op kan leveren voor de mens, organisatie en maatschappij. De visies en verhalen zullen u ongetwijfeld inspiratie opleveren om eens na te gaan denken over de vraag hoe sociale innovatie uw eigen organisatie op een nieuwe koers zou kunnen zetten!
Meer boeken uit de serie
“Stichting Greenfield Groep”
Kookboek Sociale Innovatie
Michel Brakenhoff
Complete inhoudsopgave van deze uitgave
Inhoudsopgave wordt opgehaald...
Michel Brakenhoff
Michel Brakenhoff studeerde bedrijfskunde op Nijenrode (BBA 1985) en na enkele jaren werkervaring in de Verenigde Staten op de Kellogg School of Management (MBA 1991). Tussen 1986 en 2004 werkte hij in verschillende analytische en commerciële functies bij ICL (Nederland), Citibank (België) en Shell
(Nederland). Vanaf 2004 werkt hij als zelfstandig consultant en interim manager op het vlak van CRM en Marketing. Daarnaast ondersteunt Brakenhoff als consultant organisaties om beter gebruik te maken van de kennis en ervaring van klanten, medewerkers of andere stakeholders via gestructureerde online discussies in samenwerking met Synthetron bij onder andere visievorming, veranderprocessen en innovatie.
Op boekenplank?
Om deze uitgave op uw boekenplank te plaatsen, moet u zijn ingelogd.
Na aanmelding:
Na aanmelden zijn de volgende leenopties voor deze uitgave beschikbaar:
- Eén maand op boekenplank - € 1,95
- Permanent op boekenplank - € 4,95
Kookboek Sociale Innovatie