SEO – Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie – is niet meer weg te denken uit de online marketingmix van vandaag. Niet gek, want zoekmachine-optimalisatie is de manier om hoog te scoren in de natuurlijke, organische resultaten van zoekmachines. Met de juiste inzet van zoekmachineoptimalisatie krijg je meer bezoekers, creëer je maximaal online rendement en behaal je je online doelstellingen.
Zoekmachineoptimalisatie is geen opeenstapeling van trucjes, maar is ook geen rocket science. Zoekmachineoptimalisatie omvat kort gezegd alle aanpassingen, technisch en contextueel, die je verricht aan een website om deze klaar te maken voor succes in zoekmachines. Na deze basis bouw je verder aan je website door het genereren van links naar je site. Dit alles met als doel om zo hoog mogelijk, op de voor jou relevante (focus)zoek-woorden, in de resultaten van de zoekmachines te eindigen.
De auteurs van dit boek hebben jarenlange ervaring in het optimaliseren van websites voor zoekmachines. Deze praktijkkennis is door het hele boek verweven. Het boek is praktisch opgezet en beslaat alle basistechnieken voor zoekmachineoptimalisatie:
- Wat is zoekmachineoptimalisatie?
- Wat zijn zoekwoorden en hoe bepaal je deze?
- Hoe kom je tot een optimale sitestructuur?
- Hoe schrijf je kwalitatieve titles, meta descriptions en teksten?
- Wat is semantisch correcte HTML en hoe schrijf je deze?
- Hoe ga je om met de technische aspecten van je website?
- Wat is linkbuilding en welke linkbaitacties werken goed?
- Hoe zet je webanalytics in voor het analyseren en optimaliseren van je website?
- Wat is blended search en hoe optimaliseer je hiervoor?
- Wat is de rol van zoekmachineoptimalisatie te midden van andere online marketingtechnieken?
Op de begeleidende website www.handboekseo.nl vind je aanvullende informatie over het boek en twee extra hoofdstukken.
"Dit boek blinkt uit in praktijkgerichtheid. Ik gebruik het bij een introductiecursus zoekmachinemarketing. Aan de hand van dit boek kunnen studenten zonder problemen hun eerste stappen als aankomend SEO-consultant zetten.' - Igor ter Halle, Hogeschool Windesheim