U hebt geen uitgaven op uw boekenplankje of u bent niet ingelogd.
Handboek Zoekmachinemarketing 4e editie
Medium :
Boek
Omvang :
544 pagina’s
Publicatiedatum :
23 november 2010
In Yindo sinds :
22 december 2010
Omschrijving
Online marketing, met name zoekmachinemarketing, neemt een steeds belangrijkere plaats in de mediamix in. Zoekmachinemarketing kan u een fantastische conversie en return on investment opleveren, maar voor het opzetten van een geslaagde zoekmachinemarketingcampagne is het zaak dat u goed weet welke zaken belangrijk zijn om hoog te scoren in zoekmachines. Bijna nog belangrijker is dat u weet wat u vooral niet moet doen. In deze vierde, geheel herziene uitgave zijn de jongste inzichten, advertentievormen, onderzoekscijfers en honderden nieuwe screenshots verwerkt. Nieuw ten opzichte van de derde editie is dat uitgebreid wordt stilgestaan bij sociale media zoals Facebook. Naast websiteoptimalisatie zijn optimalisatie van video, audio, afbeeldingen, kaarten en nieuws steeds belangrijker. Tot de behandelde onderwerpen behoren:
- Wat is zoekmachinemarketing?
- Hoe werken de verschillende zoekmachines en gidsen? Wat zijn de modellen? Wat is hun wijze van verzamelen? Moet u betalen voor posities of juist niet?
- Hoe zoekt uw doelgroep? Hoe komt u boven in de zoekresultaten van uw doelgroep te staan?
- Wat is Universal search? Welke elementen maken deel uit van een Universal-searchresultaat en hoe beïnvloedt u die?
- Wat zijn de drie componenten die zoekresultaten van de zoekmachines voor uw webcontent bepalen en waar moet u op letten?
- Hoe zet u sociale media zoals Hyves, LinkedIn, Digg, eKudos, NUjij, Twitter en del.icio.us in voor zoekmachinemarketing? En hoe optimaliseert u voor sociale media?
- Hoe maakt u een databasegestuurde site doorzoekbaar?
- Hoe zorgt u dat uw doelgroep op uw resultaat in de zoekmachine klikt?
- Waar houden zoekmachines niet van? Wat zijn struikelblokken voor zoekrobots?
- Hoe wordt u opgenomen in zoekmachines, internetgidsen en verticals zoals Google Maps, Google Video, YouTube en Google Nieuws? Hoe bedrijft u PR 2.0?
- Hoe zet u een betaalde zoekmachineadvertentiecampagne op? Welke advertentievormen en biedingsmodellen bestaan er? Waar moet u op letten en hoe verbetert u de conversie?
- Hoe meet u de resultaten van uw zoekmachinemarketinginspanningen? Hoe doet u nulmetingen, maakt u rapportages en gebruikt u webstatistieken?
- Wat brengt de toekomst? Hoe ontwikkelen de zoekmachines zich en welke implicaties kan dit hebben voor uw zoekmachinemarketing?
Op de begeleidende website www.searchmarketing.nl vindt u aanvullende artikelen en de jongste ontwikkelingen. Tevens vindt u hier alle url’s van de besproken sites, zodat u eenvoudig kunt doorklikken, en heel veel aanvullende verwijzingen. En met de kortingsbonnen in het boek ter waarde van 125 euro kunt u direct aan de slag!
Complete inhoudsopgave van deze uitgave
Inhoudsopgave wordt opgehaald...
Keesjan Deelstra
Keesjan Deelstra (1966) studeerde Sociale Geografie in Amsterdam en vond zijn stek uiteindelijk in de internetwereld. Zijn kennis over het onderwerp zoekmachinemarketing deed hij op tijdens het ontwikkelen van het e-commercetraject voor zijn trainingsbureau. Als een van de eerste bedrijven die zich op internet presenteerden, was het nog niet moeilijk het bureau goed vindbaar te maken in de zoekmachines. Het trainingsbureau groeide mee met de concurrentie op internet, waarbij de oprichter zich steeds meer verdiepte in zoekmachine-optimalisatie, waarmee hij zijn bedrijf uiteindelijk groot maakte. De auteur vond dit alles zo interessant dat hij besloot zijn kennis en ervaring op het gebied van zoekmachinemarketing tot zijn ‘core business’ te maken. Hij adviseert nu ondernemingen over zoekmachinemarketing met zijn bedrijf InternetEffect (www.interneteffect.com) en ontwikkelde SeoEffect (www.seoeffect.com), een ASP-zoekmachine-optimalisatietoolkit voor het midden- en kleinbedrijf.
Informatie over de uitgever
Van Duuren Media is uitgever van computerboeken, studieboeken, fotografieboeken en managementboeken.
http://www.vanduurenmedia.nl
Alle Yindo-titels van Van Duuren Media
Op boekenplank?
Om deze uitgave op uw boekenplank te plaatsen, moet u zijn ingelogd.
Na aanmelding:
Na aanmelden zijn de volgende leenopties voor deze uitgave beschikbaar:
- Eén maand op boekenplank - € 3,49
- Permanent op boekenplank - € 19,50
Handboek Zoekmachinemarketing 4e editie